Plán práce základní školy 2019/2020

 

 

Školní rok: 2019/2020

Plán byl projednán na pedagogické radě dne 29. 8. 2019

 

Obsah:

  1. Rozdělení pedagogických úkolů
  2. Časový a obsahový plán pedagogických rad
  3. Celoroční akce
  4. Tematické úkoly
  5. Plán spolupráce s rodinou
  6. Materiální úkoly školy

 

Mgr. Jaroslava Procházková
ředitelka školy

 

1. Rozdělení pedagogických úkolů

Jaroslava Procházková

  • ředitelka školy
  • kabinet TV, sklad učebnic, speciální pedagog

Markéta Pecková

  • koordinátor ŠVP
  • výchovný poradce, metodik pro ČJ, uvádějící učitel 2. stupně
  • kabinet ČJ, OV, D

Hana Kadlečková

  • manažer ICT, metodik pro M
  • dotační a grantová řízení
  • kabinet M, F, ICT

Ondřej Sůsa

  • metodik pro cizí jazyky
  • kabinet AJ, NJ
  • školní parlament

Martina Křížová

  • PR manažer, knihovna ZŠ
  • sportovní aktivity školy

Radka Andrušíková

  • školní metodik prevence,
  • preventista pro zdravý životní styl, ovoce a mléko do škol,
  • metodik pro první stupeň ZŠ, uvádějící učitel 1. stupně

Jana Dejmková

  • zdravotník školy, školní úrazy
  • kabinet ŠD
  • správce kuchyňky

Monika Podrázká

  • kabinet HV
  • pěvecká vystoupení a soutěže

Jana Humhalová

  • metodik EVVO
  • vedení spisovny školy
  • kabinet Př

Hana Chocholoušková

  • kabinet Z

Blažena Kadeřábková

  • kabinet CH, kabinet 1. stupně
  • vedení projektového učení
  • pozemek školy

Jitka Debnárová

  • kabinet PV, VV
  • pozemek školy

 

2. Časový a obsahový plán pedagogických rad

A. Přípravný týden - srpen

  • Plán práce na školní rok 2019/2020
  • Hlavní úkoly v novém školním roce
  • Směrnice
  • Rozdělení úkolů pedagogickým pracovníkům
  • Plán kontrol ředitelky školy
  • Přidělení tříd a předmětů
  • Úkoly z porady ředitelů
  • Stanovení pozice zapisovatelky pedagogických rad
  • Pracovní řád
  • BOZP ve třídách
  • Projektové učení
  • Organizace zahájení školního roku
  • Stav učebnic, pracovních sešitů a doplňkových materiálů
  • DVPP zaměstnanců školy
  • Plán a zaměření hospitací, vzájemné hospitace, BOV, výměna učitele v hodině
  • Změny v organizačním řádu školy
  • Změny ve školním řádu a v klasifikačním řádu školy
  • BOZP pro žáky
  • Další povinnosti pedagogických pracovníků

 

B. Čtvrtletní - listopad

  • Hodnocení hospitační činnosti
  • Spolupráce s ostatními částmi organizace
  • Prospěch a chování žáků
  • Činnost školní družiny
  • Mimoškolní činnost žáků a zapojení pedagogů
  • Nemocnost žáků
  • Inventarizace
  • Příprava vánočních aktivit
  • SRPŠ, zástupce 1. ročníku
  • Spolupráce s rodinami žáků s SPU
  • BOZP v hodinách

 

C. Pololetní - leden

  • Rozbor výsledků dosažených v jednotlivých předmětech
  • Porovnání časových a tematických plánů jednotlivých vyučujících s reálným stavem
  • Spolupráce rodiny, školy a PPP - SPC Příbram
  • Poznatky z hospitací
  • Rozbor úrazovosti
  • Rizikové chování žáků a negativní jevy ve škole
  • Zpráva výchovného poradce
  • Zpráva školního metodika prevence
  • BOZP o přestávkách
  • Příprava plesu školy

 

D. Čtvrtletní - duben

  • Prospěch a chování žáků
  • Hodnocení hospitací
  • BOZP při výletech
  • Rizikové oblasti ve škole
  • Hodnocení činnosti v kroužcích
  • Návrhy na úpravu školní budovy a jejího okolí
  • Organizace oslavy Dne dětí
  • Rizikové chování žáků školy
  • Přijímací řízení na střední školy - výsledky

 

E. Závěrečná - červen

  • Hodnocení výsledků výchovně vzdělávací práce za celý školní rok
  • Vyplňování vysvědčení, matrika
  • Hodnocení práce jednotlivých útvarů školy
  • Evaluace jednotlivých pracovníků ředitelkou školy
  • Evaluace školního roku
  • Podklady pro výroční zprávu školy
  • Organizace zakončení školního roku
  • Hodnocení účinnosti organizačního řádu školy, návrhy na změny
  • Hodnocení činnosti kroužků
  • Závěry z hospitací a vzájemných hospitací
  • Vyhodnocení práce projektových týdnů
  • BOZP a poučení žáků před prázdninami
  • Úkoly na prázdniny a před prázdninami

Podle potřeby další pedagogické rady při neplánovaných úkolech a nutných aktivitách.

 

3. Celoroční akce

Projektové učení:

  1. téma – Děti, žáci, studenti – rok 1989
  2. téma – Jan Amos Komenský, 350 let od jeho úmrtí 1670

Více viz: Náměty pro projektové učení ve školním roce 2019/2020

Soutěže – recitační, sportovní, dějepisné, výtvarné, jazykové,…

Koncerty – podle nabídek hudebních agentur

Divadla – podle nabídky KDJS Sedlčany, DAD Příbram a dalších kulturních zařízení

Výstavy – v Městském muzeu Sedlčany, v Knihovně Sedlčany, v Praze

Muzea a památná místa – Hornické muzeum Příbram, památná místa v okolí, muzea v Praze

Přírodní zajímavosti – ekologicky zajímavá místa v okolí školy, Albertovy skály, Sejce, Oboz

Výlety

  • první stupeň – poznávání Sedlčanska a Příbramska, Střední Čechy
  • druhý stupeň – poznávání Čech

Besedy – podle aktivit v rámci MPP, náplně vzdělávání a plánu práce školy

Ekologické aktivity – úprava školní výukové zahrádky, úklid okolí školy, Den Země, Hrachov Centrum ochrany fauny, přírodní zajímavosti regionu – památné stromy, čistírna odpadních vod, třídění odpadu, sběrové aktivity

 

4. Tematické úkoly

Zlepšení pracovního prostředí školy:

  • Výzdoba chodeb a schodiště
  • Estetický vzhled tříd
  • Nákup nového vybavení
  • Účelné zařízení sboroven
  • Kvalitní úklid všech prostor školy

Zkvalitnění výchovně vzdělávacího procesu:

  • Aktivní využívání všech učebnic, doplňkových materiálů a pomůcek při výuce
  • Aktivní využívání ICT všemi zaměstnanci školy
  • DVPP pedagogů školy v rámci potřeb školy
  • Rozvíjení mimoškolní činnosti žáků v kroužcích
  • Projektové učení se zapojením všech částí organizace

 

5. Plán spolupráce s rodinou

Řešení aktuálních otázek:

  • Zájmové kroužky v mimoškolní činnosti žáků
  • Prevence rizikového chování žáků
  • Prevence běžných rizik a mimořádných událostí
  • Smlouvy s rodiči problémových žáků při výchovných problémech
  • Vytváření IVP, jeho schválení a práce podle IVP
  • Vytváření PLPP pro žáky s Doporučením z poradenského zařízení
  • Pedagogická intervence a speciálně pedagogická péče
  • Význam četby pro rozvoj osobnosti žáků a čtenářskou gramotnost
  • Využití prostoru před školou v době přestávek při zajištění bezpečnosti
  • Třídní schůzky, TRIA
  • Individuální schůzky s rodiči žáků
  • Kariérové poradenství
  • Výchovné poradenství
  • Speciálně pedagogické poradenství
  • Spolupráce s PPP a SPC Příbram
  • Individuální přístup k žákům

 

6. Materiální a ostatní úkoly školy, které vyplynuly z evaluace školy

  • Bezbariérový přístup na WC dívky na prvním stupni
  • Zbudování archivu školy
  • Výměna osvětlení v suterénu
  • Přestěhování učebny 6. ročníku do suterénu
  • Rozdělení spojených ročníků prvního stupně
  • Přestěhování oddělení školní družiny
  • Zbudování archivu školy
  • Úprava odkládacího skladu ve školní kuchyni
  • Pokračovat ve spolupráci se Sdružením obcí Sedlčanska a MAS Sedlčansko
  • Pokusit se o další dotační aktivity – škola na výjimku má omezené možnosti
  • Vyčištění pisoárů na WC druhého stupně
  • Instalace umyvadla do učebny PC
  • Zvýšení kapacity ŠD = možno pak přijmout i žáky 4. ročníku
  • Diferencovat práci žáků
  • Motivovat žáky pro vznik kladných sociálních vztahů během celého pobytu ve škole
  • Predikovat potencionální oběti možné šikany a aktivně je soustavně sledovat
  • Pokusit se vždy o ohleduplnost a vzájemný respekt
  • Zlepšit úklid všech prostor
  • Pokusit se, aby každý žák zažil úspěch, odměňovat i snahu
  • Budovat pozitivní klima, vztah učitel - žák
  • Budovat pozitivní vztahy se žáky na bázi partnerství
  • U žáků rozvíjet schopnost spolupráce
  • Pracovat na budování pozitivních a respektujících se vzájemných vztazích mezi zaměstnanci
  • Pokračovat v plánovaném systému kontrol u jednotlivých pedagogů
  • Posilovat význam výchovného poradce a metodika prevence při řešení problémů
  • Upevňovat pozitivní vztahy mezi zaměstnanci školy na jednotlivých pracovištích i mezi jednotlivými pracovišti
  • Podpořit další studium specializovaných činností – koordinátor ŠVP
  • Doplnění kvalifikace u dvou učitelek – pravidelná kontrola výsledků studia
  • Pokračovat v zařazování dlouhodobých projektových témat vycházejících z aktuálního dění či školních potřeb
  • Motivovat všechny žáky ke kladnému vztahu k učení
  • Propojovat znalosti žáků a jejich praktické využití
  • Upravit ŠVP podle legislativy pro školní rok 2019/2020
  • Pokračovat v úspěšné inkluzi žáků do naší školy
  • Plány učitelů pravidelně porovnávat s aktuálním stavem